Неділя
29.09.2024
11:29
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Сайт вчителя початкових класів Мочичук Оксани Яківни
Головна Реєстрація Вхід
Урок позакласного читання »
Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Урок-практикум

 

 

Мета: повторити елементи структури книжки; визначити роль змісту в роботі з книжкою; ознайомитися з видами змісту книжки; навчитися ви­користовувати зміст книжки в роботі з нею.

 

 

Обладнання: схема «Структура книжки»; комплект книжок з різними видами змісту:

 

  1. збірники творів одного автора (зміст — перелік творів письменника із зазначенням сторінок, на яких вони надруковані);
  2. колективний збірник творів різних авторів (зміст — перелік прізвищ письменників та їхніх творів із покажчиком сторінок, на яких вони на­друковані);
  3. тематичні збірники творів (зміст — перелік авторів та їхніх творів, укомплектованих за темами);

     4книжки автора одного великого за обсягом твору (зміст — перелік

частин або розділів твору).

                                      Хід заняття

 

   (На початку уроку за допомогою схеми «Структура книжки» учні нази­вають і характеризують кожен елемент структури книжки; пояснюють цільове призначення кожного елементу. Бібліотекар узагальнює відповіді, підводить до нової теми уроку.)

 

Бібліотекар. Дуже важливим елементом у стуктурі книги є її зміст. На перший погляд — легко та просто! Але багато учнів як середньої, так і старшої вікової категорії не знають, де знаходиться цей елемент, навіщо він іс­нує і як за допомогою нього знайти ту чи іншу статтю, той чи інший твір, той чи інший розділ твору. Отже, на сьогоднішньому уроці перед нами стоїть завдання— навчитися максимально використовувати в роботі з книжкою її зміст.

(Учні затісують у зошити тему та мету заняття.) Бібліотекар. Перед кожним із вас лежить комплект книжок. Знайдіть серед них:

 

1.   Збірки творів одного автора (книжки, у яких уміщено декілька річ
них оповідань, статей, казок тощо одного автора)

  • Знайдіть зміст книжки.
  • Де він знаходиться? (На початку або в кінці книжки.)
  • Яку інформацію можна отримати зі змісту? (Які твори автора і на яких сторінках розміщені у збірнику.)

Опишіть у зошиті зміст книжки за зразком:

Назва книжки: Андерсен Г.Х. Казки.

Розташування змісту: кінець книжки.

Інформація зі змісту: перелік казок автора із зазначенням сторінки, де знаходиться кожна.

Висновок. За допомогою такого змісту можна ознайомитися з казками, які написав автор, і прочитати або всі, або якусь конкретну казку. Покажчик сторінок указує, на якій сторінці треба шукати обрану казку.

(Далі розглядаються інші види книжок та їх зміст. Завдання учні ви конують за аналогією до попереднього.)

2.   Колективні збірники творів різних авторів (у такий збірник вклю
чено твори не одного, а декількох або багатьох авторів)

(Наприклад: Молода Україна [Текст] : вірші, оповідання, казки, байки.

,

О. М. Таланчук; худож. С. М. Желєзняк. —А'. : Веселка, 1993. — 319 с.)

 

•    Зміст розташовано в кінці книжки.

•    У цій книжці зміст укладено як за темами, так і за жанрами творів.
Теми: «Наші кобзарі»; «Квітка з України»; «В гостях на Запоріжжі»...
До теми «Квітка з України» увійшли вірші та оповідання.

До теми «Казки» — народні та літературні казки.

Окремо виділені жанри в розділи: «Байки. Смішинки»; «Загадки. Дитячі забави. Спотиканки».

Таким чином, у цьому збірнику ми знайомимося з темами, жанрами, у яких працювали письменники, і з прізвищами цих письменників.

Для того, щоб знайти потрібний твір, достатньо дізнатися номер сторін ки, який указує, де ййго знайти.

 

3.   Книжки за темами (автори працювали над певною темою)
(Наприклад, тема українознавства лежить в основі книжки : Цимба-

люк, В. І., Жайворонок, В. В., Соколовська, А. Л. Дивограй [Текст] : навч. посіб. з українознавства для 2 кл. чотирирічн. початк. шк. /В. І. Цимоалюк [та ін.] —К. : Педагогічна думка, 2001. — 160 с.)

  • Зміст розташований у кінці книжки.
  • Зміст групується за темами і за параграфами: «Твій рідний край»; «Бе­региня»; «Родина»; «Дивосвіт». До кожної теми увійшли оповідання укра­їнських письменників з українознавства.

Зміст розкриває тему всього збірника із зазначенням, які твори і яких автррів увійшли до цього тематичного збірника.

4.   Книжки автора одного великого за обсягом твору

(Наприклад: Кирій, І. І. Пригоди Касі — Васі Гармаша... [Текст] : по­вість в оповіданнях: [для мол шк. віку] /І. І. Кирій; худож. В. Євдокименко, рецензент Б. Чалий. —К. : Веселка, 1980, — 134 с.)

•    Зміст розташовано у кінці книги.

•    У змісті перелічуються розділи і їхні назви з короткою анотацією.
Оповідання перше: 3 якого читач дізнається майже все про головного

героя повісті Касю (с. 3).

Оповідання друге: Про те, як Кася продав на базарі бабині груші (с. 7).

З такого змісту можна дізнатися, зі скількох та яких розділів склада­ється твір, про що розповідається в кожному розділі, де шукати потрібний розділ.

(Таким чином, практична робота будується на поясненні та демон­страції бібліотекарем видів змісту і виконанні практичних завдань учнями. Після виконання практичної роботи можна запропонувати учням в усній формі розповісти про зміст своєї улюбленої книжки (бажано збірника), продемонструвати її у класі.)

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples